Załóżmy, że jesteś przedsiębiorcą i masz do wykorzystania określony budżet marketingowy. Jakie działania podejmiesz, aby skutecznie rozreklamować swoją firmę? Być może jednym z nich będzie inwestycja w bluzy reklamowe, które - nawiasem mówiąc - są jednym z najskuteczniejszych narzędzi reklamy.
Dobry przedsiębiorca to osoba, która wyszukuje okazje i inwestuje tam, gdzie jest najwyższa stopa zwrotu. Zakup bluz reklamowych to jedna z tych inwestycji, które muszą się udać. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - w ten sposób budujesz świadomość swojej marki. Nie ważne, czy Twoje bluzy będą noszone na eventach, na mieście, czy też podczas romantycznych randek we dwoje. Dzięki nim reklamujesz swoje:
produkty,
logo,
marki.
Mało tego - bluzy reklamowe mogą być wykorzystane zarówno do promocji już istniejących, jak i zupełnie nowych produktów. To Ty decydujesz, w co chcesz zainwestować. Oczywiście "stopa zwrotu" w postaci wzrostu wolumenu sprzedaży, będzie uzależniona od tego, w jaki sposób wypromowałeś swój produkt na bluzach reklamowych i jaki target został przez Ciebie uznany za najwłaściwszy. Niemniej wybór tej formy promocji, jest sam w sobie opłacalny, gdyż istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyniesie on konkretne korzyści.
Nie ma jednoznacznego przepisu na skuteczną kampanię marketingową wykorzystującą bluzy jako nośnik reklamy. To od Ciebie zależy, w jaki sposób zainwestujesz Twoje środki. Niemniej istnieje kilka sposobów na wzrost efektywności takiej reklamy. Jakich?
Właściwa wizualizacja
Zadbaj o to, aby Twoje logo było dobrze widoczne. Zastanów się nad jego właściwym umiejscowieniem i rozmiarem. Pomyśl też o palecie barw. Im jest ona bardziej złożona, tym łatwiej nadrukować skomplikowane i wielobarwne treści. Zwróć również uwagę na materiał, z którego są wykonane bluzy. Być może uniemożliwia on zastosowanie konkretnych metod nadruku.
Wielopłaszczyznowe budowanie świadomości
Pamiętaj, że bluzy reklamowe to ważny, ale niejedyny element Twojej kampanii reklamowej. Budować świadomość marki lub produktu możesz wyłącznie wtedy, gdy połączysz ją z szerszą promocją. Oprócz bluz postaw na inne elementy odzieży. Postaw też na tradycyjne działania marketingowe. Ważne, aby w sposób przemyślany nawiązywały one do Twojej oferty.
Postaw na kontekst
Żyjemy w społeczeństwie, które w każdej chwili swego istnienia jest poddane oddziaływaniu bodźców. Jeśli chcesz postawić na reklamę z udziałem odzieży marketingowej, to postaw na kontekst. Twoje bluzy mogą być narzędziem promującym zdrowy tryb życia, miejski styl, a także ekologię lub ochronę zwierząt. Pamiętaj, że takie działania są o wiele skuteczniejsze.
Buduj pozytywne skojarzenia
Odzież reklamowa powinna kojarzyć się z wyższymi wartościami, takimi jak ciepło, poczucie bezpieczeństwa lub komfort. Sensem Twoich działań reklamowych jest budowanie pozytywnych skojarzeń z Twoją marką, produktem lub symboliką nawiązującą do tego, czym dokładnie Ty się zajmujesz.
Najważniejszą korzyścią, która stanie się Twoim udziałem, gdy zainwestujesz w JHK koszulki z nadrukiem, jest oczywiście rozpoznawalność. Nagle Twoja marka stanie się lepiej widoczna, bardziej ceniona i popularniejsza od tego, co proponują konkurencji. To jednak nie wszystko. Kolejną zaletą działań reklamowych podejmowanych w ten właśnie sposób jest budowa pozytywnej relacji z klientem, który zauważa, że jego potrzeby są Ci bliskie i w jakiś sposób chcesz na nie odpowiedzieć. Nie bez znaczenia jest też fakt, że promocja swojej marki poprzez bluzy reklamowe i inne rodzaje ubioru jest korzystna pod względem ekonomicznym. Niskim kosztem uzyskujesz dostęp do narzędzia promocyjnego, które generuje dużą rozpoznawalność poprzez znaczną liczbę kontaktów marketingowych. Taką odzież możesz:
sprzedawać, nawiązując w ten sposób do swojej oferty,
podarować klientom, kontrahentom lub pracownikom,
nosić, w końcu w ten sposób również promujesz swą markę,
zabrać na eventy lub targi i ubrać w nią Twój personel.
Jednym słowem - dzięki odzieży reklamowej stajesz się bardziej wiarygodny, a co za tym idzie przekonywający.
Bluzy reklamowe to świetne narzędzie marketingowe. Dlatego, aby Twoje działania przyniosły sens, koniecznie postaw na ubrania wykonane z odpowiedniego materiału. Najlepsze efekty wizualne zapewnia odzież bawełniana lub wykonana z bawełny i niewielkich domieszek poliestru bądź elastanu. To dzięki nim odzież umożliwi nadrukowanie określonych wzorów, a także będzie elastyczna i odporna na pranie. Dobrym pomysłem jest też inwestycja w bluzy z kapturem, które zapewniają wyższy komfort termiczny i mogą być noszone późną jesienią, a nawet zimą. Zwróć też uwagę na dostępność kieszeni. Postaw na bluzy, w których kieszonki znajdują się standardowo po bokach oraz na wysokości klatki piersiowej. Dzięki temu noszące je osoby będą miały dostęp do praktycznych schowków (np. na telefon).
Reasumując, promująca Twą markę odzież reklamowa to strzał w dziesiątkę.