Uprawianie różnego typu dyscyplin sportowych jest coraz bardziej popularne w naszym kraju. Pracodawcy często zapewniają pakiety sportowe, sponsorują wydarzenia lub organizują zawody dla pracowników. Aktywne spędzanie czasu wolnego staje się modne i może być podstawą zdrowego stylu życia. Daje to szerokie możliwości wykorzystania odzieży reklamowej.
Działania marketingowe można rozpocząć na etapie przygotowań do firmowych wyjazdów integracyjnych. Pozwalają one na lepsze poznanie współpracowników oraz organizację gier zespołowych. Podczas zawodów warto wykorzystać odzież z nadrukowanym logo firmy lub sloganem kojarzącym się z konkretnym oddziałem zakładu pracy.
Ponadto koszulki i inne elementy stroju będą mogły być wykorzystywane na siłowni lub w trakcie porannego biegania. W ten sposób podarowana pracownikom sportowa odzież reklamowa zapewni promocję firmy bez konieczności inwestowania dużej ilości środków na rozbudowane działania marketingowe.
Firma może podejmować działania reklamowe podczas zawodów sportowych o większym zasięgu. Różnego typu maratony, rajdy lub mecze dają możliwość zakupu koszulek, spodenek, kamizelek lub czapek sportowych zawodnikom.
Materiał może zawierać nadruk z logo, dzięki czemu firma zostanie zapamiętana jako podmiot wspierający lokalne wydarzenia sportowe. W ten sposób można uzyskać podwójny efekt reklamowy, a pozytywny obraz przedsiębiorstwa pozostanie w pamięci uczestników wydarzenia przez wiele lat.
Niezależnie od wybranego sposobu promocji, sportowa odzież reklamowa powinna być wykonana z wysokiej jakości materiału. Najlepiej, jeśli stosowane będą tkaniny oddychające o gramaturze nie mniejszej niż 190 g.
Odzież nie może podrażniać skóry, powinna natomiast być odporna na rozerwanie i wielokrotne pranie. Koszulki i spodenki powinny być dostępne przynajmniej w kilku rozmiarach, aby wszyscy pracownicy mogli dopasować strój do swojej sylwetki.
Koszulki sportowe i inne elementy stroju wyprodukowane z poliestru wpłyną na komfort podczas aktywnego wypoczynku. Pozwalają oddychać skórze, nie chłoną wody, dlatego będą chętnie używane przez osoby uprawiające różne dyscypliny sportowe.
Doskonałym dodatkiem mogą być także bluzy z nadrukiem wykonanym techniką dostosowaną do danego typu tkaniny. Można wykorzystać, między innymi, sitodruk, sublimację i haft komputerowy. Dzięki temu możliwe jest dostarczenie pracownikom odzieży sportowej znanych producentów, która będzie modna, a jednocześnie zapewni oczekiwany efekt reklamowy.
Podczas zakupu odzieży sportowej nie należy nadmiernie oszczędzać tak, aby różne elementy stroju były pozytywnie oceniane i chętnie używane. Należy pamiętać, że aktywny styl życia jest promowany w mediach i w wielu miejscach stał się już obowiązującym trendem.
Sportowa odzież reklamowa wręczana pracownikom pozwala wykorzystać te zjawiska podczas planowania skutecznych działań marketingowych. Dzięki temu zakład uzyska wysoką ocenę także wśród osób postronnych, co w dłuższym czasie przełoży się na zwiększenie zasięgu reklamy i przychodów przedsiębiorstwa.